Friday, July 22, 2011

Kata-Kata Mampu Menaikkan SEMANGAT

YUHU!!!!! auchak!!!!! au!!!!....ah....sambil ku duduk di anjung rumah sambil online2...teringat semua APA yang cikgu-cikgu aku cakap...SEMUA nya AYAT POWER yang diberi..hahaha..adeiiii.......3 BULAN jak lagi ni....STPM sudah aku.....POKOK PERSOALAN NYA,,ADAKAH AKU MAMPU MENGHADAPInya???.Ini yang aku betul-betul terfikir,,,kawan-kawan ku yang terdahulu berkata...BOLEH BAH tu....kau belajar dan berusaha jak...mesti dapat tu....TETAPI bagi kawan -kawan ku yang 40% pula berkata,,BELAJAR SAMPAI GUNUNG HIMALAYA pun belum tentu kau dapat kerja dan berjaya.....nah!!!!..ini  yang masalah ni...hahaha......ini yang masalah.......aku pun kadang-kadang hairan juga,,,kenapa PELAJAR diberi harapan yang tinggi di samping itu diberi juga kata-kata PEMATI semangat..WHY?????,,sepatutnya...STUDENT like us di berikan suntikan SEMANGAT yang mampu buat student nya fikir dan juga jadikan itu sebagai mutiara dalam jiwa.......hurm....CAKAP SIAPA yang maHU diDENGAR ni???? hahahaha......3 bulan jak lagi.....untuk 3 bulan ni jak,,aku akan mendengar cakap cikgu aku,,sebab aku nampak cikgu-cikgu aku benar-benar ikhlas membantu pelajar nya..walaupu student-student nya masih biol-biol,,tetapi mereka tetap memberikan SEMANGAT dan juga menekankan kepada pelajarnya agar JANGAN BERPUTUS asa....MEMANG LAYAK di GELAR GURU....macam CG KANG SELALU CAKAP,'BUDAK NI BOLEH,DAN UNTUK MENCAPAI KELULUSAN ITU SEBENARNYA MUDAH,dengan syarat selalu buat latihan dan juga selalu MEMBACA....CG RAMLIE/JIUS/DIMIN/RAMSIDA/JUDY/AMINAH/HARLIANA dan juga cikgu SALMAH selalu berpesan...MEMBACA..dan BUAT latihan...AMALKAN selalu....orang-orang ni larh yang TIDAK PANDAI JEMU memesan kepada STUDENT nya.....TERIMA KASIH CIKGU....insyallah saya  akan mencuba cikgu..

dengan DOA dan HARAPAN
SAYA akan BERUSAHA sehingga yang SAYA MAMPU
saya juga akan BERUSAHA untuk MASUK UNIVERSITI
AMIN!

No comments:

Post a Comment