Friday, July 29, 2011

Puasa Oh Puasa

yuhu.....auchak!!! ah!!! tidak lama lagi puasa...hahaha..nah......tidak sabar mahu menyambut bulan yang mulia....hahahah.....bulan ni lah bulan untuk menghapuskan dosa dan juga mendapatkan pahala.....hehehehe...so......apa lagi......berabis lah......heheh..kepada yang mahu diet tu..bulan macam ni lah yang sesuai untuk menguruskan badan...hahah.,ceh..ya la tu......sekali tengok..makin kuat membedal adalah....hahah......hurm.......sekarang umur pun sudah meningkat,tidak macam dulu lagi.....kalau dulu ada puasa  half day..sekarang whole day sudah...hahaha..nah.....kalau tidak buat,hukum nya dosa.dan hukum di dunia,boleh kena tangkap,,dan juga hukum keluarga..tiada duit raya...hahahahahah..adesh........alangkah syok nya jika masih budak-budak..haha.boleh jugak membedal di waktu tengah hari..kan,,kan,,kan,,,,hahahahahhahahahahaha......memang syok waktu kecil!!






Time bulan puasa memang banyak dugaan yang mesti di lalui,antaranya adalah,MEROKOK,mengumat,memaki,mengutuk,dan juga memandang benda-benda yang di larang(paham2 la) hahaha....hurm.....memang macam-macam dugaan eh bulan puasa ni......orang cakap.siapa tidak kuat iman nya...confirm gagal.....hahahah....alahai.........harap-harap lah aku kuat iman ya....haha,.tahun ni walaupun akan ada miss puasa ku,,tapi aku tetap jugak mau puasa..hahaha..ceh,,awalnya buat pengakuan..hahaha..au!!!!!!!









ah!!!
ni yang syoknya lagi bulan puasa ni..boleh berbuka puasa bersama konco...hahahah..syok kan.....bukan selalu berbuka puasa dengan kawan-kawan ni....sekali dalam setahun la dikatakan....
hurm....lagi-lagi kalau mahu dekat raya tu....nah......di situ la berkumpul semuanya..hahah..au!!
tidak sabar lah sudah ni..hahahaha......walaupun raya tahun ni tidak seindah raya-raya yang lepas,tapi tetap juga di sambut dengan doa dan harapan dapat bergembira dengan kawan-kawan...

DENGAN DOA dan HARAPAN
TAHUN NI AKU MAHU PUASA SELAMA 20 HARI PENUH

WALAUPUN MENYAMBUT HARI RAYA DAN JUGA PUASA TANPA CINTA,
AKU TETAP AKAN MENYAMBUTNYA BERSAMA KAWAN-KAWAN KU
DAN JUGA MENYAMBUT HARI RAYA DENGAN GEMBIRA DAN JUGA TIDAK MELUPAKAN PELAJARAN KU..

AMIN


No comments:

Post a Comment