Sunday, October 2, 2011

Kaum HAWA ibarat TELUR~~

yuhu,auchak!!auchak!!! dush!!!! today aku mahu tell story about WANITA/kaum HAWA di muka bumi.hurm.......
apa yang kita tahu pasal perempuan???banyak kan lelaki tidak tahu pasal perempuan,TETAPI,orang nampak apa yang terjadi kepada perempuan zaman kini dan juga sikap perempuan...MAYBE    bukan semua perempuan mcm tu..jika di kira dalam peratus hanya 60% peratus ja pun,tetapi 60 % tu lah penyumbang kepada kejatuhan kedudukan perempuan  pada masa kini..hohooh...jangan salahkan org yang memandangnya......

seperti  yang kita lihat sekarang,kemajuan di sesebuah negara telah menampak kan kejatuhan sosial penduduknya  lagi-lagi di  kalangan remaja perempuan,hurm...jangan salah kan kemajuan sesebuah negara juga,kerana NAFSU membuat kan berlaku nya kejadian seperti ini...
pada tahun 2011.masihkah ada lagi perempuan yang boleh di ibaratkan  bara api yang tidak boleh di pegang???
masih adaka???
memang ada,cuma bukan semuanya...

hurm...apa point utamanya di sini sebenarnya,mengapakah kah kaum hawa masa kini  semakin banyak membuat perangai?sebagai contohnya," suka berscandal ( Pasang2 buayafren),minum arak,kaki clubink,dan juga aktivi bebas yang melampaui batas,sedangkan tuhan menciptakan kaum hawa dengan pelbagai keistimewaan dan juga  kelebihan dari segi pemikiran.tetapi malang nya di zaman kini kenapa pompuan tidak menggunakan kelebihan yang ada??? dan dari segi akal fikiran juga mereka mempunyai pemirikan yang matang 2 tahun lebih awal daripda lelaki ,adakah di sebabkan kemajuan dunia pada masa kini?? tekanan keluarga??ingin mencuba sesuatu yang baru?? atau pun di sebabkan  pengaruh rakan sebaya?????hurm......heran,heran,heran.

seperti mantan perdana menteri kita berkata, "sesiapa yang tidak mengingati sejarah pasti dia akan mengulangi sejarah tersebut",_ Tun Dr mahatir mohamad.   seperti yang kita lihat dan juga tahu,negara kita pernah di gemparkan dengan sejarah kes pembuangan bayi dan hal ini tidak perlu lagi di persoalkan mengapa terjadi dan punca terjadi hal sedemikian.....


jika di lihat dengan jelas,apalah dosa budak ini dan juga apa leh erti nya turun ke dunia dan di tiupkan ROH nya jika dia kembali kepada tuhan yang maha kuasa
sebagai manusia yang berfikiran dan juga di ciptakan hati dan perasaan,
pasti kita tidak akan sanggup untuk melihat mayat bayi seperti ini.
Memang benar LELAKI punca terjadinya wanita mengandung
tapi jika di fikirkan 
SIAPA YANG MINTA DAN SIAPA YANG BAGI??
hahahahaha
jadi nampak lah siapa yang BODOH sebenarnya.
..


seperti yang kita nampak di lukisan ini,wanita tersebut nampak cute gitu..dan ramai pelukis-pelukis eropah melukis dan membuat arca wanita yang berbogel dan separuh bogel...lukisan seperti itu di lihat mempunyai nilai seni yang amat mendalam...tetapi sedarkah bahawa itu telah menunjukkan kedudukan kaum hawa berada di bawah dan juga di pandang hina,why?why?why?
jangan salah kan pelukis tersebut

maybe jika d kata ini,pasti ramai wanita tidak bersetuju,jika di katakan tentang hal ini,pasti wanita juga berkata tidak....
tetapi itu la hakikatnya pada masa kini

ramai orang beranggapan bahawa kesucian wanita daripada darahnya,sebenarnya mereka silap.
kesucian wanita sebenarnya bukan daripda darahnya,sebaB wanita tetap akan pecah dara jika wanita tersebut seorang yang aktif dalam melakjukan aktiviti,contohnya,berbasikal,mendaki gunung dan juga lain2...

kesucian seorang wanita sebenarnya melalui perbuatan,sikap dan juga dengan siapa dia bersama.
hurm erti kata bahasa yang di fahami 
jika dia suka bscandal,adakah dia d pandang suci d mata masyarakat????
jika di minum arak dan kaki clubink ada kah kesucian itu masih ada???
tepuk dada tanya selera~~~

kesimpulan
bukan niat hati mau menghina kaum wanita,tetapi hanya untuk mengingat kan bahawa wanita boleh di ibaratkan telur,kerana jika sebiji telur itu jatuh dan pecah,pasti telur itu tidak boleh bercantum semula.. Mcm tu juga dengan kaum wanita,peluang untuk mereka berada d atas hanya sekali dan jika jatuh tidak akan d pandang tinggi lagi.

tidak macam lelaki,jika jatuh mampu bangun semula walaupun mengambil masa yang panjang
jika ingin menjadi Permata, lebih baik jadi permata yang di tutup kaca agar hanya boleh dipandang dan tidak boleh di sentuh
so dengan doa dan harapan kepada sahabat-sahabat ku yang kaum hawa di luar sana,jika ingin bercinta jadi lah yang setia.jika ingin berkerjaya berusaha lah sehingga berjaya.
jangan membuat kan kaum wanita di pandang lemah dan jangan membenarkan pandangan buruk orang terhadap wanita
kerana wanita itu  sangat tinggi martabatnya

amin!!








2 comments:

  1. hahaha~~~ dush~~~ kalo sesetengah org bca.maybe ada yg ckp x msuk akal kan... tpi ni la hakikatnya kan mona.. hahahha

    ReplyDelete