Thursday, November 14, 2013

Cinta dalam diam

Assalamualaikum

(Klik gambar untuk lebih Jelas)
Cinta dalam diam !!! SelaluNya orang yang cinta dalam diam ni mesti paling banyak kaum hawa ni. sebab perempuan kalau suka dengan seseorang, memang simpan sampai mati beb, paling pun kongsikan dengan kawan baik yang betul-betul terbaik ja. hurmmmm .. begitulah tuuuuuuu... 

Tapi lelaki pun apa kurangnya, kalau suka dengan seseorang cuma diam-diam ja. Simpan dalam hati beb... sebab?? sebab mungkin malu? segan? rendah diri? ahhhhhh, mungkin laaa.. 

Faktor cinta dalam diam
Mungkin disebabkan takut kena " reject " lamaran yang membuatkan lebih baik cinta dalam diam.kebanyakkan, Lelaki/perempuan yang suka kan seseorang dalam diam ni, lebih kepada tingkahLaku.sebagai contoh. selalu ada di sisi orang yang dia suka, selalu hantar sms, selalu ambil berat. dan yang UTAMA, CEMBURU bila orang yang dia suka keluar dengan orang lain. dush~~ SIFAT yang memang ada dalam diri manusia. "CEMBURU TANDAnYA SAYANG" 

Bukan semuanya orang berani untuk menyatakan perasaan sukanya pada seseorang.. YAKINlah.. sehebat mana pun seseorang, tapi soaL perasaan...fuhhhh.... " Lion king pun boleh jadi kucing" . Aku pernah berkawan dengan orang yang EGOnya tahap Dinosour, memang dialah JUARA kalo ada pertandingan EGO. tapi bila soaL cintakan seseorang ni, EGOnya pun jatuh ke LAUT.itulah CINTA... sekuat mana pun seseorang, akhirnya akan jatuh jua.. tu Belum lagi part CINTAkan yang maha esa tuuu.. dushhhhh.. 

Cinta dalam diam ni mengikut pengalaman, lebih baik di gunakan kepada Keluarga dan juga kawan-kawan.Sebab, KELUARGA dan KAWAN ni adalah golongan orang yang penting juga dalam kehidupan.Sebagai contoh, Dalam keluarga, nampak saja perangai seorang anak tu nakaL dan juga tidak ambil kisah tentang keluarga, namun siapa tahu dalam sujudnya dia sedang mendoakan kesejahteraan keluarganya. begitu juga dengan kawan, mungkin dalam persahabatan dia di lihat bukan seorang kawan yang baik sebab selalu menegur kekurangan kawan. namun siapa sangka di sebabkan teguran itu , seorang kawan boleh berubah dan sedar akan apa yang di tegur. MungkinLaaaaa... 




6 comments:

  1. cinta itu kalau didasarkan atas nafsu semata-mata tu namanya cinta buta. baik cinta itu diberi pd yg haknya.kalau yg belum kawen, cinta tu spatutnya pada keluarga dan kawan dulu. couple tu haram. yg dibenarkan hnya sesi taaruf dgn bkl pasangan. Teto link blog ne dah tukar eh? takleh bg masuk dlm bloglist la pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul-betul-betuL... huhuhuuh... dushh~~ ahhh?? tukar link?? teda laaa... masih mcm biasa gak ni.. huhuhu

      Delete
  2. Aaaaaaaa....teto jd pompuan ke? Cne tau ni???

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. belajar daripada pengalaman ja laaaa... hehehe.. banyak pengalaman ni ( Konon) hahahaha

      Delete
  3. I like ur blog.. Ada blog rupanya ne pakcik.. Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehe. ya macik.. lama sudah main Blog ni... :)

      Delete