Thursday, August 15, 2013

Lagu ku tujukan khas buat semua sahabat Ku

Yuhu
auchak
auchak
auchak
jeng jeng jeng
assalamualaikum

dush

( Gambar ku rembat di google ) 

Di sini aku ingin berkongsi tentang sebuah lagu yang aku selalu dengar.
iaitu 
band orange range.
tajuk lagu KIZUNA

Lagu ni memang unik, sebab element musik yang di gunakan gabungan moden dan tradisional.
dan keunikan lagu ni juga ada gabungan RAP .
YANG UTAMA liriknya juga memberi makna yang sangat best ,
aku tujukan lagi ni untuk semua sahabat-sahabat aku, kerana lagu ni berkaitan dengan persahabatan
yang sangat kentaL.
( Mengikut penghayatan Lirik )

sewaktu aku mendengar lagu ni sambiL membaca Lirik, aku rindu semua kawan-kawan aku.
sebab tu lagu ni memang kena di hati.
haikx.. 

Lirik 

Apa yang kau lakukan sekarang?
Apa kau lihat perkara yang sama?
Warna langit yang berubah menjadi jingga.
Akankah petang menjadi pagi.

Malam hari, kita bersedih dan menangis.
Dan bercanda tanpa arah, tertawa bersama hingga pagi hari.
Pengalaman itu harta berharga yang tidak akan kulupa.
Walaupun kita jauh terpisah, kebaikanmu masih terasa.
Karna itu ku tak sendiri saat jauh berpisah
Perasaanku terhadapmu takkan berubah

Seperti pulau yang menyatu dengan langit dan lautnya
Kita menyatu jadi warna yang sama, meski kita berbeza.
Persahabatan kita sangat dekat.

Beberapa hal, kita paham, beberapa hal kita tak tahu.
Kita berhenti, dan maju kembali, dan terkadang jatuh lagi
Kau beri sedikit pertolongan dengan tanganmu ketika ku jatuh
Karan-koron, kita bangkit lagi
Karan-koron, kita jatuh lagi

Ketika gelisah tak boleh terlelap, dekapkan tanganmu ke dada.
bersama mendengar senandung, Kita kan bertemu lagi dalam mimpi.
Kenangan kita kan menghiburmu.

La la la la
Persahabatan kita sangat dekat.

Kata-katamu membekas di dalam hatiku.
Ku tak boleh melaju dengan air mata membasahi.
Semangat Semangat! Aku tidak sendiri, kita masih dibawah langit biru yang sama.
Janganlah membawa dukamu sendiri saja.
Kita semua ada disini untukmu, percayalah.
Persahabatan kita tak kan hilang, takkan hancur. Ayo maju!

Selangkah demi selangkah kita maju
Kita berjalan dengan langkah yang sama.
Jika kau terjatuh, genggam tanganku.
Say Wo! Bernyanyi bersama.

Selangkah demi selangkah kita maju
Kita berjalan dengan langkah yang sama.
Jika kau tertidur, genggam taganku.
Say Wo! Bernyanyi bersama-sama.

Apa yang kau lakukan sekarang?
Apa kau lihat perkara yang sama?
Hujan berhenti dan terlihat busur di langit.
Pelangi yang menghubungkan kita.

sumber Lirik : http://akbarmuhibar.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment