Friday, September 6, 2013

Keegoan ku 3 tahun lalu sebenarnya adalah pembantu ku

yuhu
auchak
auchak
auchak
dush
jeng jeng jeng
( Rembat di Google)
Ego owh ego
selalu nya orang tidak senang dengan sifat keegoan yg dalam diri seseorang.
namun siapa sangka keegoan yg ada tu sebenarnya adalah salah satu sahabat dalam hati.
yaaaaa betul.

Di kongsi kan cerita 3 tahun lalu aku, di mana pada tahun 2010 adalah tahunyang Gelap bagi ku.
kerana itu adalah pemuLa untuk aku melalui hari-hari tanpa perempuan yang di cintai.
haikxxxxx

sepatutnya saat aku memilih jalan untuk reLa di tinggaLkan, aku boleh memilih jalan untuk berusaha memujuk bekas kekasih aku, namun aku memilih jalan untuk dia bahagia dengan lelaki yg dia pilih sehingga hati aku terLuka, then sewaktu dia pula terLuka akibat keretakan dalam hubungan, aku sepatutnya boleh mendapatkan semula orang yang aku sayang.namun aku sudah berjanji kepada diri aku yang 
aku tidak akan kembaLi padanya dan tidak akan mencarinya walaupun penting.
EGO kan!!!!!!!!!

Kenapa?? 
sebab, Kalau seseorang pernah mengkhianati kita sekaLi, bermakna dia boleh buat untuk kedua kali.
dan kenapa kita perLu untuk kembaLi padanya jika kita sudah nampak yang dia tidak menghargai kita?
memangLah menyedihkan dan rindu, namun sudah EGO nama nya, kena bersabar LAAAAAA
syukur alhamdulillah aku masih berpegang pada prinsip
jika kita mempunyai masalah besar, maka ada orang lain yang lebih besar masalahnya.
alhamdulillah syukur, sekarang aku lebih tabah menghadapi dugaan.
duLu memang la bersedih tahap Otromen, dan sampai hari ni pun kekadang emosi rindu pun tetap ada.
tapi EGO kan nama nYa,, kena pandai simpan la, sehingga kan seseorang muncuL dalam hati.
haikxxx

tidak rugi kalau ego, sebab biarLah hati sakit sekali oleh seseorang asaLkan jangan hati sakit buat kali kedua dan ketiga oleh orang yang sama. 
sebab rugi  kan hanya di sebabkan mengikut kata hati yg konon nya sayang tapi luka di hati terus berdarah.
sooo
Wake up dan gunakan EGO sebaik baiknya. 
biar EGO bertempat asalkan hati selamat 

jeng jeng jeng 

No comments:

Post a Comment