Wednesday, January 8, 2014

Bapa angkat ke tali gantung





Johor Bahru: "Kehidupan adik-beradik arwah (mangsa) sangat perit dan terseksa dan tindakan kamu (tertuduh) terhadap arwah adalah sangat kejam. Berikutan itu, mahkamah mendapati kamu bersalah dan menjatuhkan hukuman gantung sampai mati terhadap kamu,” kata Hakim Mahkamah Tinggi Johor Bahru Hakim Datuk Abdul Halim Aman, di sini, semalam.
Abdul Halim berkata demikian ketika menjatuhi hukuman gantung sampai mati terhadap seorang pemungut barangan lusuh selepas mendapati tertuduh bersalah mendera dan menyebabkan kematian anak angkatnya yang juga orang kelainan upaya (OKU) dalam kejadian dua tahun lalu.
Tertuduh, Abdul Aziz Abdullah (gambar), 44, didakwa menyebabkan kematian anak angkatnya Nur Jalilah Abdullah, 12, di Blok 12, Jalan Desa Mutiara 7, Taman Desa Mutiara, di sini, kira-kira pada jam 1 tengah hari 25 April 2012. Abdul Halim menjatuhi keputusan itu selepas mendapati pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah.
Dalam penghakimannya, Abdul Halim berkata, pada 29 Oktober 2013, pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes prima facie.

4 comments:

  1. kejamnya..tade rasa belas kasihan ke ea tyme nk dera dera tue...Subahanallah , sdngkn haiwan pun sygkn anak , niekn pula kita yg ada akal yg waras ...

    ReplyDelete
  2. mungkin dia stress tu..emmm, taktau lah nak cakap apa...semoga benda ni jd pengajaran buat kita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin jugak pasaL stress.. sbb tu keja nya mendera sampai org jadi arwah.. fuhh.. pengajaran beb.. hohoh

      Delete