Saturday, February 8, 2014

Jika kehilangan seseorang yang bukan keluarga

Assalamualaikum
Dush

Jika kehilangan seseorang yang BUKAN KELUARGA

Daripada tajuk saja sudah tentu dapat di teka, Kalau bukan KAWAN mesti Seseorang yang istimewa di hati . haikx.. ini tentang KAWAN. Persahabatan tidakLah semuanya ada yang kekaL abadi, mungkin ketika senang wujudnya persahabatan dan ketika susah pula hilanglah sebuah nama persahabatan.Mungkin juga persabahatan itu MuncuL sewaktu memerlukan?? MungkinLahhhh...

Sebilangan orang Mungkin ada mengalami nasib KAWAN HILANG. Sebab orang yang bergelar kawan bukan hanya tertumpu kepada kesetiaan sebenarnya, jika di lihat dari sudut NEGATIVE, seorang kawan ada kemahuanNya terhadap kita,Mungkin kesenangan,untuk melepaskan BOSAN, dan juga mungkin untuk menumpang nama?? tapi di sudut POSITIVE nya, seorang kawan itu adalah di anggap salah satu hadiah di dalam kehidupan dan mungkin salah satu anugerah yang allah turunkan, di takdirkan untuk kita berkawan sampai ke liang lahad. 

Tapi sedarLah, seandaiNya seorang kawan yang Mungkin sudah maju ke hadapan lalu meninggalkan kita itu sebenarnya bukan perkara yang untuk kita KECEWAkan dan sedih secara 100 peratus, Mungkin memang sedih dan kecewa.TAPI bukan untuk keseluruhan. Sebaik baik orang yang kita kenaL, ada orang yang lebih baik yang kita belum kenaL. Maka nya tiada apa yang perlu di kecewakan dan di sedihKan.

Jangan berputus asa untuk meminta sesuatu kepada allah s.w.t , Mungkin kehilangan seorang kawan akan di gantikan dengan 10 orang kawan.Dengan syarat dan harapan , Berkawan Biar IKHLAS dan dengan izin akan di kekaLkan persahabatan hingga ke akhir hayat. Amin ! 

2 comments: