Monday, February 3, 2014

Setiap Manusia MUNGKIN akan merasa Pengalaman yang Sama

Assalamualaikum
(Gambar Hiasan di Kalbu) 
Dush

Kerja kerja kerja Oh Kerja... Kerja Punya Kerja, sampai Cuti pun belum ada,Tapi itu Bukan masalah yang besar.Dush~ . Ingin di ceritakan sewaktu di tempat kerja, Ku melihat Gelagat orang yang sangat berbeza.Setiap orang membawa Sikap yang tersendiri. Mungkin aku dapat belajar macam mana untuk berkomunikasi dengan setiap orang yang berbezaKan. 

BaikLah, Setiap manusia mungkin akan merasa pengalaman yang sama?mungkin? CeritaNya, sewaktu ingin pulang daripada Kerja, aku dudukLah di Bustop. Aku pelik, kenapa Seorang lelaki ni duduk merokok sambiL mengeluarkan Airmata. Dengan sikap aku yang senang bergauL ni pun, aku terusLah bertanya. aku mulakan perbualan dengan " Bro, ada Lighter bro? " Lepas aku mendapatkan Lighter, aku pun bertanya.. " kenapa ko menangis ni bro?"  aku sangka kan orang tu akan menjawab sakit mata ka, mata kena habuk ka... tapi orang tu terus cakap " Masalah besar Bro" ,aku pun terus bertanya " apa yang besarnya tu bro?? "  maka orang tu pun kongsiKan lah ceritanya kepadaku. Cerita-cerita sambiL menunggu Van, baru aku faham keadaan orang tu. 

Rupa-rupanya orang tu baru ja di Tinggalkan kekasihNya siap di Hina lagi, Aku yang mendengar Ni pun rasa ada Lah sikit panas di hati,tapi mahu buat macam mana kan, tu bukan masalah aku.. TIDAK BOLEH CAMPUR. Yang buat aku tertarik dengan orang tu, aku ada cakap , " Bawa bersabar lah bro, sudah sifat sebilangan manusia macam tu.. yang penting sabar" dengan cepat dan lantas dia menjawab " KalauLah semua manusia boleh bersabar dan tabah, Mungkin Manusia tidak tahu macam untuk menangis"  Fuhhhhhhhhhhh... 
Tetiba aku rasa ada angin bertiup di telinga aku selepas mendengar jawapanNya.

Aku masih Ingat pesanan kawan aku, Sakit hati ka, kecewa ka, sedih ka, apa jua masalah ka, kita ni manusia.. tapi jangan Lupa yang kita hidup ni bertuhan, dan tuhan kita allah.. walaupun kita selalu melakukan dosa dan melupakanNya.. dia tidak akan lupakan kita.  MAKA , aku pun Share ayat tu kepada Orang yang bercerita dengan aku tu,Mungkin aku tidak pandai berdakwah,sebab diri aku sendiri pun mencerminkan orang yang tidak beriman. Tetapi tidak salah untuk aku berkongsiKan kata-kata penaik semangat dan pembuka hati yang pernah membantu aku duLu. 

PetangKu yang memberikan satu pengajaran untuk diri sendiri 

6 comments:

  1. pglmn setiap mnusia itu berbeza cuma trkadang pglmn itu serupa plotnya agr sama2 kite peroleh pgjrn yg sama :) thanks sudi leave komen. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup.. pengajaran tu yg penting.. hehe..

      Delete
  2. Tengah tension tu..maafkan jelah..walaupun sedikit panas ya..he..he

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tension punyaa.. aku yg dgr story dia pun ikut tension.. apa lagi yang merasa tu.. hehehhe..

      Delete
  3. biasa la tu klu sedih mmg nangis...
    dan kemudian...
    van pun sampai..
    aku pun naik van dan pulang ke rumah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehh.. sebelum naik van tu.. ada kesat air mata tidak?? hehehehe

      Delete