Tuesday, July 31, 2018

Sudah Terlewatkah??

Assalamualaikum


    Sudah terlewatkah untuk  mencapai sesuatu perkara yang dinamakan sebagai kejayaan?Ada yang cakap masing-masing ada jalan hidup yang tersendiri, ada yang cakap pula,selagi tidak berusaha maka tiadalah kemajuan. Tapi, siapa kita untuk menilai dan menghukum sesama manusia??

    Mungkin rezeki itu tiada penghujungnya,sebab itu setiap manusia mempunyai rezeki masing-masing. Rezeki itu luas,hanya dari diri kita untuk menikmati rezeki itu dengan bersyukur kepada pemberi.

   Bagi aku,apa perkara yang lambat itu,tidak semesti nya buruk. Cuma ianya menguji kesabaran. Jika bersabar, dapatlah hasilnya,jika tidak, mungkin hanya dapat sedikit daripada yang sepatutnya.Pedulilah apa kata orang,mereka tidak mengerti pun setiap apa yang bermain di fikiran kita. Yang pasti, selagi hidup jangan berhenti untuk mencuba dan berusaha.Mungkin orang melihat kita santai,tapi tidak melihat apa yang kita usahakan . Manusia dengan penilaian tidak akan terpisah.
   

1 comment:

  1. Tak pernah ada istilah terlewat. Bila tiba masa yang sesuai, kita akan dapat kemanisan itu. Kejayaan milik orang yang berusaha.

    ReplyDelete