Tuesday, July 24, 2012

Tidak Boleh Tidur bah kunuk... cehhhhhhhhhh

Peace No WAR

inilah daripada salah satu punca aku tidak dapat tidur
sempat lagi aku melayan cerita perang di astro
aduduiii....
selepas khusyuk menonton terus aku terfikir
kenapa PERANG TERJADI???

kalau mengikut sejarah ketamadunan
perang terjadi disebabkan Mempertahankan KAUM dan kota dari di jajah  Bagi sejarah islam pulak untuk mempertahankan agama dan diri di samping menyebarkan agama

tapi dunia sekarang pulak berperang untuk apa????
jawapannya yang berjaya aku fikir

SEBAB EKONOMI
hahahahaa
ya!!
memang sebab ekonomi
dijadikan keganasan dan pemberontakan untuk alasan yang memudahkan mereka mengaut hasil dari negara lain

Kalau mengikut pemikiran
bukan askar yang memulakan perang, tetapi ahli politik.
sebab askar hanya melakukan tindakan mengikut arahan
yang jadi mangsa keadaan pulak, orang-orang yang tidak bersalah, 
sebagai contohnya 
KANAK-KANAK, IbuBapa dan juga wanita2 yang lemah.
dushhhh
so suckssssss...

boleh di jadikan contoh negara IRAQ
bertahun tahun di jajah oleh U.S
atas alasan U.S di serang oleh penganas menggunakan kapal terbang dan merempuh menara pencakar langit mereka, sedangkan kita nampak kawalan ketat yang di gunakan oleh negara itu, tapi mampu di tembusi oelh pengganas.. ahhh sangat mengarut... benar2 mainan politik.
disebabkan negara iraQ mempunyai minyak dan laluan ke negara palestin, lebih2 lagi negara Palestin yang di jajah oleh YAHUDI adalah  tapak pusat tengah di muka bumi,( tanah yang kaya dengan sumber)
hurmmm
Ahli Politik yang patut disalahkan

kalau perang terus berlarutan, apa yang mampu kita jawab kepada anak cucu kita nanti apabila dia bertanya
" kenapa terjadinya perang?"
tergagap la jawabnya...
hahahahahahahahahaa
hurmmmm

Second Topic

wahakx..
my BB ( Beruang BulaT) sudah pun pulang asrama.. adedeiiiii.. menunggu lagi lah jawabnya
hurmmmm
aku hairan ya
kenapa bila aku sudah couple dengan dia ni tetiba pulak wujudnya exgf aku ( c fyqa) 
macam drama indon kan..
hahahaaha
tapi tidak apa,kalau dia mau berkawan its ok.. sentiasa membuka pintu.
dan pasal c zeela pulak, cuma tunggu dan lihat saja
kalau terjadinya perkara yang sama
memang jawabnya DIAM, teruskan HIDUP dan mulakan hidup baru
apa guna aku ada kawan yang super2 semua kalau nasihat dorang aku tidak ikut kan..
terima kasih lah untuk kawan-kawan
JASA U ALL SENTIASA BETA kenang
sebab itu aku sayang kamu suma

hahahahaha
adessss
kejap LAGI sahur
so 
SAHUR~SAHUR~SAHUR~

Bye 

No comments:

Post a Comment