Wednesday, June 5, 2013

Terima atau tidak Bolos saja dinding ituuuuu !

Yuhu
auchak
assalamualaikum

Terima atau tidak??? 

sesuatu pertemuan pasti ada perpisahan

yaaaa
kalau tidak percaya, tunggu la cikgu yang besara..memang dia akan cakap begitu.
( KononLa)

dush
tapi isu ni bukan pasal cikgu yang bersara, tetapi tentang sikap dan penerimaan seseorang
yang mendapat dugaan dalam bab-bab percintaan.
haiks

Memang betuL sukar untuk diLupakan orang yang di sayang,lagi-lagi seorang insan yang mampu
buat kita sentiasa gembira,walaupun dia batuk,kita boleh senyum
( Power la,batuk pun boleh senyum) 

kekadang setiap orang sukar untuk menerima yang hubungan dia dgn seseorang tu sudah pupus.
maka terjadinYa adegan RINDU ni.
yang paling menyakitkan apabila rindu terus ja terkenang orang yang disayang tu siap emosi tahap King kong pulak tu
( Menangis) 

dush

jangan jangan jangan jangan

sekarang baru aku sedar
jika pemergian seseorang yg di sayangi itu bukanlah bermaksud 
selamat tinggal
tetapi 
selamat datang

maksudnya
selamat datang ke perjuangan hidup tanpa si dia
yaaaa

bermakna
kalau lepas ja putus,lebih baik jangan buang masa yang banyak untuk bersedih

rasa menyesal pun ada juga dalam diri,
sebab dua tahun untuk aku terima kenyataan yang aku memang berpisah dengan exgF

jika percaya allah s.w.t 
maka kenalah juga percaya bahawa perancangannya lebih baik daripada perancangan kita.
setiap ujian yang diberikan mungkin ada pengajaran untuk diri sendiri.
aku sendiri belajar setiap perkara yang di lalui
sebagai contoh nya

jika takdir menemukan kita dengan seseorang 
sudah pasti itu belum tentu menjadi jodoh kita.
mungkin pertemuan di wujudkan agar kita hanya berkawan dengan seseorang itu
dan sebab itu hubungan percintaan tidak sebaik persahabatan
maksudNya
kalau gagaL dengan perhubungan sebagai kekasih
lebih baik menjadikan hubungan itu sebagai persahabatan
Terima kenyataan bahawa dia bukan jodoh kita lebih baik
daripada terima kenyataan yang kita KECEWA

terima atau tidak
sendiri boleh lihat apa yang sedang dirasakan
Kalau bersedih itu satu kebahagiaan.
kenapa dalam hidup banyak pilihan?? 
so harus sentiasa berfikiran positif untuk hati sendiri
jaga hati sendiri sebelum menjaga hati orang yang bakaL di sayang
sebab kalau hati sendiri sakit, macam mana pulak dengan hati orang yang ingin di jaga.

manusia tiada yang sempurna.
setiap manusia pasti ada kekurangan.
tetapi kemunculan seseorang itulah yang melengkapkan diri seseorang dan menyempurnakan nya.

sebagai contoh.
wanita yang dinikahi.
lelaki di angkat sebagai imam.
dan setiap isteri menginginkan syurga.
kehadiran bakaL imamNya sudah di anggap kesempurnaan.
sebab tu lelaki selalu dipesan agar fokuskan diri dalam ilmu agama 
( aku belum graduate bab tu) huhuh

dush
apa yang pasti, jangan terlalu bersedih dengan pemergian seseorang yang disayangi.
sebab setiap orang ada jodoh masing-masing.
terima kenyataan takdir yang jika seseorang yang meninggalkan kita untuk orang lain 
adalah orang yang tidak menyayangi kita.
sudah nampak jawapan di depankan.

fahamilah situasi yang di alami untuk masa depan.
mungkin takdir memisahkan hubungan seseorang itu atas sebab
untuk mengelakkan daripada perbuatan maksiat?? 
MungkinLaaaaa
so kuat kan semangat,kuatkan Iman, dan kuat kan pendirian diri.

Jodoh di tangan tuhan, kita cuma perlu usaha,
gagal atau tidak dalam pencarian bukan bermakna kita kena putus asa.
jika hati pernah disakiti oleh orang yang disayangi,
jangan pernah simpan perasaan benci dalam hati, 
tetapi 
ucapkanlah terima kasih kerana dia juga pernah singgah ke dalam hati.

bukan senang untuk seseorang buat orang yg di sayangi senyum dengan jujur.
so hargailah seseorang yang pernah singgah di hati dan hormati keputusan yang diberi.
untuk diri sendiri pulak,sentiasa move on dan semangat dalam apa jua dugaan yang diberi

( ADA RIMA pulak) 

dush

dengan doa dan harapan
hari semakin hari hidup semakin riang walaupun Forever Alone

syukur alhamdulillah
thank you allah

4 comments:

  1. x per lah sabar ok... akk pernah merasa apa yang kau rasa.... peritnya hanya Allah yang tahu... bertapa susahnya untuk bangkit kembali.... tapi apa yang pasti sekarang akk gembira ngan si dia yang baru ha..ha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi.. mcm promosi mr X jak tuuu.. hahahaha.. betul tu kak.. apa pun tjadi..SABAR tu utama.. hehehe

      Delete