Tuesday, December 24, 2013

7 hari Lagi kita bakaL meninggaLkan nombor 13

Assalamualaikum
dush
( Gambar Hiasan sewaktu diriku masih Budak dahuLu) 
7 hari lagi kita bakaL meninggalkan nomnbor 13

Pada tahun 2013 Tahun ini. Sedar tidak sedar kita bakaL meninggalkan tahun 2013,setiap orang pasti akan menyimpan cerita di tahun ini dengan penuh suka dan duka.Mungkin ada sebilangan orang  tahun ini mendapat Hidayah atau pun rahmat dari allah swt.ataupun mungkin tahun ini ada sebilangan orang yang mendapat Dugaan yang berat sehinggakan mengeluarkan airmata sambiL berfikir macam mana untuk mengatasinya. MUNGKIN

Bagi aku ni tahun banyak kejadian berlaku yang bukan daripada jangkaan sendiri.Tahun 2014 aku rasa sudah tiba masa Nya untuk melakukan sesuatu yang baru untuk diri sendiri.Mungkin semua orang pun akan berfikiran yang sama. hurmmmm.

Alhamdulillah syukur.Tahun ni, aku banyak juga belajar daripada orang-orang sekeliling tentang kehidupan.Kehidupan yang di kejar-kejar, kehidupan yang tidak pernah di jangka,kehidupan yang semua orang mau elakkan dan juga kehidupan sebagai seorang manusia.yang aku pasti, salah satu jawapan dalam semua kehidupan adalah BERSABAR. Dush. 

SoaL kawan Pula,aku rasa ni tahun banyak kawan-kawan aku sedih atas sebab CINTA. ( ni aku tension) , ya laaa.. aku paling tension Bila putus cinta ja terus masuk ke alam fantasi. Kekadang teringin juga aku mau Double Flying Kick, Bukan Flying Kiss ahhh.Tapi sudah nama kawan,di sayang pulak tu. so peranan sebagai kawan, haruslah menjadi 7-eleven ( 24 Jam ) di sisi kawan yang sedang jiwa kacau. Sebab, Membantu orang yang bergelar kawan adalah salah satu fungsi dan juga kelebihan kenapa wujudnya kawan.Mungkin hari ini hari dia bersedih,mana tahu di hari lain kita pulak yang bersedih, mungkin masa tu lah dia memainkan peranan untuk membantu kita walaupun hanya memberikan semangat. 

Apa-apa pun tahun 2013 di tinggalkan sebagai kenangan dan juga kamus panduan untuk melalui tahun 2014.Semoga tahun 2014 akan lebih mengajar dan juga memberikan inspirasi di dalam kehidupan yang Misteri ini. 

2 comments:

  1. putus cinta ea.. btw mybe kamu xjumpa lagi kowt gurl yg dijadikan dari sbhagian dari tulang rusuk kamu.. sbb tue asl cinta je mst break... apa pun gud luck utk tahun baru dan azam lama bha...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Yaaaaaa..GudLuck jugak buat koooo.. hehehehe...

      Delete