Tuesday, December 24, 2013

NasihatKu untuk Mu wahai Teman

Assalamualaikum

Aku bukanlah seorang yang pakar menasihat orang

Sekiranya kau telah jatuh,itu bukan bermaksud untuk mau terus menangis.Mungkin ada sebab kenapa kau harus jatuh.Sekiranya kau adalah Bunga,maka musim kau gugur pasti di musim hadapan kau akan tumbuh mekar dan juga nampak Indah.

Bukan senang untuk melupakan seseorang yang kita sayang,tapi sedarlah setiap pertemuan pasti ada perpisahan.Yakinlah bahawa Rela dengan pemergian seseorang pasti akan menerima kedatangan seseorang.bukan senang untuk jadi seorang yang kuat.Tapi bukan mustahiL untuk melakukanNya. 

Aku lebih awaL merasakan semua ini daripada diri mu,dan kesudahanNya tetap Kosong bahkan merugikan.Apa kata kau lakukan perkara yang berbeza dari apa yang ku lakukan?? .

di hari ini Dengarkanlah ketika ku bercerita dengan suara semangat .Aku tak akan pura-pura menjadi jadi kuat, tapi aku juga tak akan menangis lagi.Itulah hadiah yang ku dapat hasiL daripada Kesabaran.Rindu tetap akan MuncuL walaupun bertahun lama nya,tapi itu cumaLah imbasan hati yang penuh dengan memori.

Kan kau atasi rasa cinta, kau buang kesedihan dan kau temukan dirimu yang baru. Kau tak boleh lagi melihatnya di masa depan yang akhirnya tiba dengan indah ( Alam perkahwinan) .Kan kau kunci perasaan sesungguhnya di dalam hati agar kau mampu menemukan hari esok yang bersinar.

# Semangat 
# Bersabar 
# Yakin pada diri untuk berdiri 
# Ingat ALLAH SWT
#Ingat Keluarga
#Ingat KAWAN
#Ingat diri Sendiri 

6 comments:

  1. hmmm, ni mesti nasihat khusus utk kwn ko yg putus chenta kan?? hahaha..bagus punya kawan la ko ni Teto :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. yaaa skdr perkongsian.. walaupun cuma nasihat.mungkin dpt menyedarkan.. aku sayang kawan2 aku ni.. hohohoh

      Delete
  2. Moga teman tersebut tak terus berputus asa. Terus happy happy :)

    ReplyDelete
  3. wah pandai bha nasihat ayt bunga bunga... hahaa apa pun apa yg kaw kata kan tue ada benarnya jgk bha...

    ReplyDelete