Wednesday, December 18, 2013

Sekiranya kau berpatah Hati

Assalamualaikum

Sekiranya kau Berpatah Hati

Patah Hati melibatkan kepada beberapa perkara,Mungkin berpatah hati disebabkan sesuatu perkara yang mencapai kegagaLan. Hati manusia yang sudah patah pasti kesedihan yang meneman diri.Tangisan dan kehampaan terus melanda diri sehinggakan mungkin memakan diri. Sedarlah bahawa Hati adalah teman yang paling istimewa dan juga yang paling terdekat kepada diri sendiri. Tiada siapa yang dapat bantu hati sendiri jika bukan diri sendiri.

Patah hati disebabkan cinta.Ada juga orang mati disebabkan patah hati,akibat tidak mampu melawan emosi,maka jalan terakhir adalah membunuh diri.Maka sedarLah. Kata hati dan kata fikiran adalah dua Yang berbeza.Kata hati melalui naluri,malah kata fikiran melalui akal dan fikiran. Jika di gabungkan antara kedua-dua kata, maka untuk membuat pilihan akan menjadi kecelaruan.

Sekiranya kau berpatah hati, letakLah tangan di dada lalu senyum sambiL berkata " BersabarLah wahai hati Jika ini Nasib kita" Mungkin Hati akan lebih memahami dan berhenti bersedih. Mungkin lebih baik memahami hati sendiri dan cuba untuk menyatakan kepada hati sendiri yang mungkin apa yang di lalui itu dugaan,cabaran dan juga bukan nasib atau pun rezeki.Mungkin dengan itu hati kita akan tetap kuat dan juga sabar.Maka dengan itu BERSABARLAH KAU WAHAI HATI 

#Gunakan kata fikiran untuk membantu kata Hati yang sedang bersedih A.K.A Patah Hati 


6 comments:

  1. tengah patah hati ke apa? hehhe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak.. sekadar bkongsi kata2 smngt bagi yg berpatah hati.. hehehe

      Delete
  2. “Tidak! Barang siapa yang menyerahkan diri sepenuhnya kepada Allah, dan dia berbuat baik, dia mendapat pahala disisi Tuhannya dan tidak ada rasa takut pada diri mereka dan mereka tidak bersedih hati.”
    (Al-Baqarah, 2:112)

    ReplyDelete
  3. sekali lagi entry khas utk yg patah hatii??? :P..hmmm, kalau digabungkan kata hati dan kata fikiran memang bcelaru la jawbnya..ikut kata hati mati ..ikut kata fikiran?? ntah pa jadik.. setuju dgn PCL..pegang ayat2 tuh Teto =__=

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe... celaru habis JawabNya.. hehehehe... yup,insyallah akan di pegang.. hehehe

      Delete