Monday, December 16, 2013

Semangat Buat diri sendiri

Assalamualaikum

Entri untuk diri sendiri
Punca : Hati tidak sedap, Rindukan seseorang, terkenang memori silam yang bahagia lalu musnah.

Duduk-duduk sambiL dengar Lagu.. aku pun Online, FaceBook tempat mengarut,twitter sekali imbas, Blog tempat menghayati penulisan orang dan juga Hi-5 Tempat aku melihat perangai manusia yang Post tahap Super... dush~ 

Sebenarnya Ni malam, hati tidak senang, rindukan seseorang dan juga terkenang memori cinta silam.Aku pun manusia biasa yang mempunyai perasaan juga,mau cari teman untuk meluah, tengokLah jam berapa sudah ni.. 1.50 AM sudah. Lagi-lagi yang aku ni jenis berat mulut untuk meluah ,maka aku pun meluah dengan diri aku sendiri... dan pada masa yang sama, akan ku jadikan isi yang tersirat menjadi yang tersurat. Kalau Boleh Bantu kawan,bermakna BolehLah bantu diri sendiri. dush~


Nasihat Buat Hati ku si Yaksa yang sedang Gundah Gulana

# Kasih dan sayang
Jika Kurang kasih dan sayang : kalau kita rasa hidup kita kurang kasih sayang ada lg insan yg hidup tanpa kasih sayang..kita kena belajar sayang diri kita dulu sebelum kita menyayangi org lain..ada kala tanpa kt sedar begitu ramai org yg sayangkn kita..... 


#Jika Teman-teman cakap " Pandai saja nasihat orang Tapi diri sendiri pun teruk" 
 Jangan cakap aku pandai bagi nasihat tapi diri sendiri Tidak buat, di sebabkan aku beginiLah aku pandai memberi nasihat kepada orang, sebab perkara buruk yang aku pilih, aku dapat beritahu kepada org yang bakaL memilih untuk melaluinya.

#Menyimpan perasaan kepada seseorang
Kalau ayat Perempuan CRUSH, tapi kalau KAWAN AKU cakap MASA DEPAN.dush~ Bukan senang untuk simpan perasaan terhadap seseorang,Bukan seperti Petik Bunga lalu di buang jika layu.Jika menyimpan perasaan pasti ada pengakhiran ceritanya.Mungkin akhirnya jadi kekasih? Mungkin akhirnya NIAT menjadi DEBU.BerbekaLkan semangat dan ilham untuk mencuri hati orang,namun itu bukanLah sesuatu yang kekaL.Lebih baik jadi diri sendiri untuk membuatkan orang kenaL apa yang berada di dalam isi hati.Yang pasti,Usah di rayu Hati yang Tak sudi.Wanita memang banyak di dunia,tapi yang dapat terima kita seadaanya Bukan sebanyak Bilangan yang ada. 

#Pandangan orang terhadap diri 
Bukan semua orang pandang kita dengan baik,tapi kita tidak boleh juga ambiL negative daripada pandangan mereka.sebab kalau kita ambiL negative,maka kita hidup di atas pandangan negative orang.Apa yang pasti,jalankan hidup dengan diri sendiri tanpa menggangu orang lain. Orang yang selalu memandang buruk terhadap orang lain tu mungkin dia sendiri tidak sedar atas penilaian nya.

#Semangat Hidup 
Andai ku mendongak ke langit jgn lupa tunduk ke bumi. Apabila ku berjalan ke hadapan jgn lupa menoleh ke belakang. Langit itu penuh impian, bumi itu kenyataan. Dihadapan ku adalah cabaran dan dibelakang ku adalah teladan.... 

UNTUK DIRI SENDIRI dan yang SENASIB dengan ku ni malam



2 comments:

  1. alahai kesian betul ko ni Teto..tak habis2 lagi dgn kisah cinta ko.hahaha.. entry utk diri sendiri tapi post kat blog yg public lol =__= jgnd irayu pd bunga yg tak sudi.move on. Life its short to wasting time to remember past . hehe pinjam sat ayat english sapa lah ni aku kebas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waaaaaaaaa ayat ni aku suka/ " Life is short to wasting time to remember past" Arigatou! ( Tunduk2) hahaha..susah beb kalau penyakit rindu datang kembaLi, lagi2 semalam aku feel semacam ja.. fuhhh.. hahaha

      Delete