Tuesday, January 14, 2014

Pelajaran buat hari ini (13/1/2014)

Assalamualaikum

Pelajaran Buat hari ini iaitu KEBAHAGIAAN di dalam hati

Sebenarnya hari ini aku Mulai buat PART TIME FULL di Kedai BundeL tempat aku Part time half. Tapi kali ini, aku bukanLah kerja di kawasan kampung halaman aku di kampung Likas,Tetapi di area MenggataL,Selepas Inanam. Apa yang ingin aku sampaikan adalah tentang betapa bahagia nya aku sewaktu bekerja.Sebab? sebab Sebilangan orang berfikir yang kebahagiaan yang kita miliki adalah daripada apa yang kita dapat,namun hari ini aku sendiri nampak lebih jelas bahawa kebahagiaan juga adalah daripada apa yang kita sendiri Lakukan,sebagai contoh aku berkerja.Walaupun penat,tapi aku kerja dengan penuh Niat.DiTambahkan lagi sebelum keluar rumah aku simpan niat untuk fokuskan kerja 100%.Alhamdulillah,sewaktu pulang, hati ku terasa senang dan tersenyum riang.Mungkin ini balasanNya Jika nawaitu yang kita buat adalah BetuL.

So, apa yang ingin ku sampaikan...Kalau Kita inginkan lakukan sesuatu perkara dan mengharapkan hasiLnya dapat memuaskan dan membahagiakan kita.Kita harusLah menetapkan Niat kita dengan BetuL TANPA ada persimpangan.

Dan selepas itu, BERSYUKUR  dengan apa hasil yang kita dapat dan juga bersyukur dengan segala usaha kita disamping dengan DOA.Dengan Izin allah kita gembira dengan apa yang kita lakukan ..AMIN..

#Untuk diri sendiri 

1 comment:

  1. wah... tahniah2 abg teto... nnt dpt gaji jgn lupa belanja deh.. hahahaa kepok gete (:

    ReplyDelete