Saturday, January 18, 2014

Ragam Manusia

Assalamualaikum
RAGAM MANUSIA

Dush

BaruLah dapat Update setelah berapa hari menghilang,maklumlah... Sudah bekerja parttime Full la katakan. Jam 5.30 pagi bangun,lepas tu jam 7.30 pergi ke rumah boss dan jam 8.00 pagi bertolak ke tempat kerja,Lepas tu Jam 6.00 Petang baru pulang, tu pun singgah lagi ke BundeL likas sampai jam 8.30 malam, sampai rumah sudah pasti jam 9.00.Tapi sudah namaNya mencari rezeki kan.Waktu aku ambik kerja parttime half, hari-hari aku kena Kutuk , di cakap MalasLah, DATUK la,Tan Sri lah, Pemalas mengalahkan lembu lah.. Sekarang Pulak Bila aku berkerja terus Tanpa mengenaL erti masa, di cakap la pulak Kerja tidak ingat dunia padahaL gaji RM 26 Ringgit sehari ja pun.Ehh duit juga tu apa, Untung boleh dapat cash sebelum Pulang. hurmm tu lah RAGAM MANUSIA ni, kalau kita buat perkara A di cakap itu, kalau dia buat perkara B di cakap pulak ini. Bagaimana untuk puas kan hati manusia ni?? aku sendiri kekadang tertanya tanya juga.

Apabila di tanya kenapa aku bekerja parttime full, aku cuma senyum.Sebab kalau aku jawab, confirm jawapan aku boleh di jadikan isu.Hurmmm Manusia la katakan, berbeza dengan robot. Yang penting tahun ni banyak perkara yang aku harus buat. untuk 2 atau 3 Bulan ni, memang bekerja sambiL sambiL membuat urusan pantau-pantau dan permohonan online untuk sambung stdy,mana la tahu dapat rezeki masuk diploma.Kata orang, selagi tidak di cuba,selagi tu jangan mengalah.kalau ya pun tidak berjaya aku tetap akan berusaha untuk jayakan sehinggaLah aku betul-betul GIVE UP.Tempoh Masa TAHUN ini. 

SELAMAT MAJU JAYA 

1 comment: