Monday, May 12, 2014

"Kelebihan si MANUSIA yang diciptakan Allah "

Assalamualaikum

"Kelebihan si MANUSIA yang diciptakan Allah "

Setiap manusia pasti mendapat ujian, ujian yang diberikan sudah tentu sesuatu yang kita anggap sebagai dugaan?masalah? atau juga sesuatu hal yang kita belum pernah alami sehinggakan kita menjadi serabut akal fikiran. 

Ingin diceritakan, aku berjalan ke bandar.Akibat Stress dan melihat manusia di sekeliling.Terlihat raut wajah manusia yang berada disekeliling ku, aku berfikir... 
adakah mereka juga memiliki masalah?? ( soalan yang paling BONUS) tapi kenapa di wajah mereka tidak melihatkan yang mereka tidak mempunyai masalah?? . 

JawapanNya, Manusia pandai MENYIMPAN PERASAAN. yaaaaa.. Perasaan adalah sesuatu perkara yang cuma di rasakan oleh pemilik Hati, tidak semesti perasaan itu tertumpu kepada suka kan seseorang, tetapi menyeluruh, SUKA,DUKA,BAHAGIA,BENCI,RINDU dan segalanya yang melibatkan perasaan. Hati tidak semuanya dapat mengawaL riak wajah, kerana ianya juga atas kawalan OTAK.  Tanpa Otak, manusia akan bertindak mengikut perasaan. 

Manusia Memang ISTIMEWA 



2 comments:

  1. iya. manusia mmg istimewa. senyum tu bole sembunyikn beribu duka. :)

    ReplyDelete
  2. Jom tengok siapa pemenang GA Jejaka Sombong hari tu! http://jejakasombong.blogspot.com/2014/05/pemenang-ga-5-tanda-patut-tinggalkan-je.html

    ReplyDelete