Monday, November 16, 2015

Tak kenal maka tak cinta, tak cinta maka tak sayang,tak sayang .........

Assalamualaikum

Tak kenal maka tak cinta
tak cinta maka tak sayang
tak sayang maka tak kenal
tak kenal maka kau diam diam 
hahahaha


Kita selalunya lebih suka menilai orang dari rupa lalu membuat peminalaian.Itu belum lagi dengan melihat dari segi penampailan.Kalau tepat syukurlah, tapi kalau tidak tepat kan senang dapat dosa. Hahahaha

kebanyakkan juga orang selalu menilai daripada cerita,sudah tentulah ceirta yang buruk-buruk
( Kebanyakkanlah). Hurmmm.. Untuk apa semua ni, lebih baik kita menilai atas sebab kita mengenali hati budi orang yang dinilai. 

Perkongsian 

Dulu waktu zaman tingkatan Lima, ada dua orang budak jadi pengawas disekolah aku, satu orang ni memang tegas boleh tahan la juga, dan satu orang ni,Boleh tahan la baik nya,sebab kenal kan... hidup di tingkatan lima, aku memang tidak sehaluan dengan dua orang pengawas ni. Mungkin disebabkan faktor kelas dorang lagi power dan mereka juga pengawas. Aku pulak budak yang nakal nakal sikit laaaa... ahh sikit jaaa konon. Akan tetapi , selepas menjalani kehidupan bukan pelajar, dengan izin allah kami menjadi kawan dan bagaikan saudara.Main futsal sama2, tegnok wayang sama2,lepak sama2 sedangkan ketika zaman persekolahan dulu mereka aku anggap bagaikan VIRUS,KUMAN,POLIS SEKOLAH dan lain-lain lagi.Tapi kini merekalah juga orang yang aku yang aku anggap saudara dunia dan akhirat. Oleh itu , aku sedar dan berfikir. Kenapa aku menilai orang orang ni dulu sangat buruk sedangkan aku langsung tak pernah masuk ke dalam kehidupan dorang sehinggalah kini aku boleh dijadikan salah satu watak di dalam cerita kehidupan mereka. Ni baru dua orang,Belum masuk saudara yang lain lagi . 

Watak 1 Sopi
watak 2 Zack 

Jadi kesimpulannya, Lebih baik melihat kembali orang orang yang anda nilai atau pun benci tanpa sebab
 ( Bajet Hot) dan lebih baik cuba untuk mengenali mereka dengan lebih dekat.Mungkin ada sesuatu yang indah di dalam diri mereka.siapa tahu kan,. 

Fikir fikirkanlah ~ 


No comments:

Post a Comment