Tuesday, May 30, 2023

Dunia pun ketawa kan aku

 Assalamualaikum


Jangankan orang,dunia pun mungkin sedang ketawa kan aku.Semua perkara yang di buat di dunia ni aku gagal sebenarnya.Jadi manusia yang baik,jadi hamba allah,jadi anak,jadi teman lelaki,jadi diri sendiri,cita-cita,pelajaran dan segalanya aku gagal.


Ini adalah pelajaran yang menyakitkan,dan seandainya tuhan memang mengasihi hamba nya.Aku yakin,insha allah dia akan sentiasa memberikan kesabaran di dalam diri.Mungkin juga dia boleh memberikan kekuatan mental dan fizikal.Apalah yang boleh dibuat untuk orang-orang yang gagal melainkan menerima dan sabar.


Aku bukanlah orang-orang yang beriman,jauh sekali kalau soleh.Cuma aku percaya dengan Qada dan qadar.Kalau memang perjalanan ini salah satu qada dan qadar aku.Aku menerima dengan penuh redha dan menghadam segala kesakitan yang aku tempuhi.


Tidak apa-apalah,manusia hati lain-lain.Jangan kita harap untuk jadi pakar mengenal hati manusia.Semuanya tetap akan berubah mengikut peredaran masa.Kalau kita setia sampai langit ke 7 pun.Kalau memang bukan untuk kita.Siapalah kita untuk mempersoal aturan tuhan.

Mungkin dunia,langit,matahari,angin,lautan dan daratan sedang gembira ketawa kan aku.

Berusaha untuk redha



 "Semua post dibuat untuk diri sendiri atas tujuan motivasi diri sendiri,Tiada kaitan atau di tuju kan kepada sesiapa selain diri sendiri"

No comments:

Post a Comment