Tuesday, May 30, 2023

Tidak apa

 Assalamualaikum


Sekarang ni banyak sakit mental,itu ini itu ini,banyak  yang tidak kena.Banyak juga mengambil tindakan yang sebenarnya sudah diluar batas kemampuan.Tapi kita sendiri pun bukan tahu kan apa sebenarnya yang dialami atau pun difikirkan.Tapi kalau boleh,kita ni yang hidup beragama biarlah teruskan saja hidup ni dengan perkara-perkara yang baik.

Tidak apa kalau hal-hal yang lalu tu menyakitkan,Hak orang untuk buat apa saja pada kita.Kita pula memilih  cara kita sendiri untuk melalukan benda yang sama juga pada mereka.Yang penting,kita teguh dengan pendirian kita,diri kita dan juga hati kita.Hal-hal yang lain.Bukan kuasa kita.Kuasa mereka.


Tiada manusia hanya gagal sekali.Manusia akan gagal berkali-kali,sebab itu adalah proses pembelajaran.Kita belajar,kita aplikasi kan apa yang telah kita belajar dan menjadi lebih baik dari sebelum ni.Kita boleh,insha allah kita boleh.Kenapa perlu berhenti untuk teruskan hidup.

Ayat popular yang selalu digunakan."Biar orang buat kita,kita jangan buat dekat orang".Ya betul,kita teruskan dengan pendirian kita.Jadi diri kita sendiri,insha allah akan dibuka kan jalan untuk ke hadapan.Kita kan hidup beragama.Percaya ja dengan apa yang sudah agama tetapkan.Percaya aturan tuhan,pasti akan ada jalan.


Pahit memang pahit.Tapi kalau sabar dan yakin,Pahit tu juga akan memberikan kemanisan dalam hidup nanti.Kita hanya hidup sekali.Selagi hidup,sila nikmati segalanya yang ada di muka bumi ni.


SEMANGAT 


 "Semua post dibuat untuk diri sendiri atas tujuan motivasi diri sendiri,Tiada kaitan atau di tuju kan kepada sesiapa selain diri sendiri"

No comments:

Post a Comment