Friday, May 26, 2023

Langkah

 Assalamualaikum


Langkah


Apa langkah kita seterusnya?ya,mahu tidak mahu memang kena ada langkah untuk diri sendirikan.Tapi biarlah kita sendiri yang tahu apa yang kita kena buat.Sebab tiada faedah pun untuk tunjukkan kepada orang.Semuanya tuhan sudah susun cantik-cantik kan,tiada faedah untuk kita tunjukkan kepada orang.Lagi-lagi bila orang tidak yakin dengan kita,dan kita pula makin hilang kepercayaan pada orang.


Fokus kan saja pada diri sendiri,tidak semua proses kita perlu ceritakan pada orang sedangkan hasilnya mendukacita kan.Yang penting,kalau hasilnya ada.Kita bersyukur.


Sekarang iyalah,kita mahu bersuara macam mana pun,kita sentiasa di isukan.Tapi sabarlah kalau umur panjang,mungkin bukan selamanya begini.

Tepuk perlahan hatimu,usap lembut-lembut.Terima kekalahan mu dengan atas nama tuhan.Mungkin dia lagi faham dan tahu semua kejadian.Relakan sampai kita redha.Bukan selamanya dipandang begini.Kita bukan selamanya boneka dipentas dunia.Setiap yang hidup pasti akan mati.Hidup cuma sekali.Hadapi semua yang tuhan beri.Terima semuanya.


Sabar 



 "Semua post dibuat untuk diri sendiri atas tujuan motivasi diri sendiri,Tiada kaitan atau di tuju kan kepada sesiapa selain diri sendiri"

No comments:

Post a Comment