Sunday, November 27, 2011

Curang,dendam dan sabar

yuhu
auchak
aucahk
aucahk

NARUTO!!

dushhhh
topik kali ni yang mau ku tulis about keadaan hidup semasa yang berlaku di sekeliling kita
yeeehhhh
who's that pokaemon???

Curang,dendam dan sabar

TOPIK SATU : CURANG

hurm... selalu nya kan curang ni berlaku terhadap perempuan...and then bila di tanya sebab apa kamu curang???dia akan jawab sebab LELAKI.... wow!!!! kalo lelaki pulak di tanya sebab apa ko curang,, dia pun jawab sebab perempuan..... hurm... sama jak kan....  yang aku tahu la kan.. berlaku curang ni di sebabkan banyak faktor.. bukan d sebabkan satu faktor saja... kesian pompuan ma lelaki yang nurt tu kan... boleh2 di persalahkan di atas kecurangan orang lain.... adedeiii.. maybe di sebabkan muka aku yang mirip2 darogn ball ni yang membuat kan some people think aku salah satu lelaki yang curang.,. or maybe di sebabkan aku tahun ni aku bertukar tukar cewek ka?? adesss.. aku dapat cewek sebab itu sudah nasib aku.. ikhlas pulak aku ni kan.. uahuahuahuahua~~~ lagi pun x pandai curang pulak aku ni..  belum ada sifu or org yg graduate curang mau ajar aku....... so.... apa yang aku tahu pasal ni curang ni kan... 1st: dia memperbodohkan diri nya sendiri, 2nd: dia merisikokan nyawa nya.. 3rd: murah sangat yaw~~  sebab langsung tiada kesabaran ni.... erti kata lain memang bebal la bah... hahahaha... but tidak boleh gak salah kan orang yang curang ni.. sebab sudah itu yang dia pilih n itu hati dia...

TOPIK KEDUA : DENDAM

yehaaaaa... dendam.... hurm.... dendam ni yang syok sangat... salah satu punca kecurangan berlaku is dendam.. sebab dia mau membalas n mengubat kesakitan di hati nya kunuk... hohohoho... dush~~~ dendam memang syok.. but if dendam yang boleh memakan diri pun tiada guna jugak kan... hurm.. memang la sakit hati bila sudah di permainkan ni..or di sakitkan.. but mau buat macam mana kan kalau sudah terjadi... ~~~ apa yang pasti.. hukum karma memang wujud dan hukum karma itu membawa maksud.. buat baik di balas baik buat jahat di balas jahat.... macam aku,, sudah banyak benda jahat yang aku buat.. and at the same time  macam-macam halangan hidup aku tempuh.. but aku tetap gak meneruskan.. sebab aku tahu..maybe itu hukum karma yang aku terima atas perbuatan ku selama ini...dush~~ so if mau dendam.. better tidak payah la... sebab nanti terbalas gak tu tanpa di sedari...... yang penting kena iklhas merelakan,jangan dendam, dan juga sentiasa fikir kan tentang cara tuk menenangkan diri untuk masa kaan datang.... dush~~~ if aku tidak buat mcm  tu.. maybe sekarang aku sudah kejar c nursyafiqah ellena bt gohar tu di kuala lumpur n bunuh dia.. wakakakakkaakka... ...(betul2 dendam la kunuk tu) ceh!!! TIDAK PERLU la bagi aku tuk berbuat mcm tu.. maybe ada hikmah di sebalik kejadian.. mcm kawan2 aku cakap selalu~~~ so..... mula hari baru dan kertas baru lepas tu lakar la hidup yang lebih baik untuk d masa kan datang~~ 

TOPIK KETIGA : SABAR
topik ni yang aku betul-betul suka... SABAR~~~ heheheh.. dush~~~ salah satu perkara yang paling sukar di buat adalah bersabar dan salah satu perkara yang terbaik untuk di buat adalah sabar~~~ so berbangga lah kepada orang-orang yang bersabar.. sebab sabar itu separuh dari iman... heheh., sedangkan aku sendiri pun bukan nya mampu bersabar selalu~~~ but aku tetap  mencuba.. hehehe.. dush~~~ selalu nya .. orang-orang yang kecewa ni.. dorang akan cepat berputus asa dan juga melakukan perkara yang bodoh seperti curang dan juga yang memudaratkan diri.. terus terang.. aku salah seorang nya melakukan perkara tersebut.. (minum2  kunuk) but syukur alhamdulillah aku mempunyai kawan-kawan yang sentiasa menegur aku.. so dengan doa dan harapan aku hindari la tu benda jika boleh.. amin~~~ harap-harap aku boleh.. .. gembira dapat kawan bermacam jenis ni... sebab dari diirang la aku mampu bersabar dan juga dapat menahan sabar.. sebab setiap manusia tuhan bagi kesabaran dalam diri mereka.. so jika tidak d gunakan.. apa lah guna kan.,.. better tidak payah hidup... hohoh.. dush~~~~ so sabar memang wajib!!!

dush
dengan doa dan harapan semoga aku sentiasa bersabar dan hindari kecurangan dan juga hasrat dendam di dalam diri ku
amin

No comments:

Post a Comment