Monday, November 21, 2011

Masalah tetap masalah keriangan tetap keriangan

yuhu
auchak
auchAK
auchak

otromen

entri ku ni kali mau mengisah kan tentang masalah yang terjadi

"masalah tetap masalah keriangan tetap keriangan"
maksudnya masalah kita tetap akan menjadi masalah tetapi kita masih mampu senyum dan tabah menghadapi nya
setiap manusia mempunyai masalah nya yang tersendiri
dan memang akan ada masalah nya
so ternyata manusia tidak akan lari dari masalah

masalah aku memang banyak
21 haribulan (esok) aku akan menghadapi peperiksaan yang paling besar dan sukar
at the same time
my parents langsung tiada di sisi aku sedangkan aku perlukan sokongan dan dorongan kedua ibubapa ku pada masa yang mencemaskan ni

dush
pada masa yang sama juga aku bukan student yang pandai
bermakna memang bermasalah ar bila menjawab exam nanti
dush
at the same time juga aku baru break lagi dengan cewek baru
hehem hehem hehem
banyak kali kan aku putus hubungan
(break banyak kali bukan bermakna plyboy)

dush

semua masalah yang aku hadapi pada waktu yang sama ketika hampir-hampir aku mau menghadapi peperiksaan yang boleh mencabut nyawa
dush
hebat kan
kalau di fikir sampai kiamat pun memang tidak akan habis

so
selalu nya kalo orang bermasalah 
memang akan nampak dari raut wajah nya yang dia mempunyai masalah
at the same time mempunyai kesan2 seperti marah-marah
diam-diam or bersendirian

dush

better tidak payah hidup la kalo mcm tu
meluah tidak bermakna mengharap belas kasihan
sebab kalau kawan tidak tahu masalah how dorang mahu tolong kan
dush

dush
kadang-kadang aku terfikir juga
kenapa aku layak masuk ke tingkatan 6 sedangkan kalau di tengok aku ni memang tidak layak pun
(jika di pandang dari sudut sosial la)

but mahu tidak mahu kena hadapi juga apa yang akan ku lalui 
kerana hanya itu jalan yang ada pada masa ini
dush
so dengan sabar dan tenang 
semua masalah yang ada pada diri ku
aku just think POSITIVE n satu persatu di selesaikan
sebab tu la aku masih mampu senyum
sebab kalau aku tidak senyum ni hari
maybe esok lusa dan selamanya aku tidak akan senyum dan ceria seperti yang ada pada hari ini

dush

selalu orang cakap masalah jangan di fikirkan sangat
memang betul
but macam mana masalah mau selesai kalau tidak difikirkan
mau lari dari masalah????
tidak akan hilang sampai bila-bila

kita ada tuhan 
kita ada kawan
masalah tetap ada
tapi bukan halangan tuk kita ketawa

bagi wanita-wanita pula
selalu nya jika mereka ada masalah mereka akan 
menangis dan terus menangis
(sebilangan saja)
memang bagus menangis sebab itu salah satu cara terbaik untuk mengurangkan sakit kepala
n tidak salah kalau menangis

BUT
if trus cry n cry macam mana masalah leh selesaikan
dush

so selain menanGIS
lebih baik cari cara lain tuk mengurangkan beban di kepala


so apa yang ingin aku mau say di sini
sebenarnya masalah tu tidak akan lari dari manusia
just manusia yang akan lari dari masalah
terlambat menyelesaikan tidak apa
asalkan jangan lari dari masalah

kunci utama untuk msalah adalah SABAR dan terus BERSABAR
hanya kesabaran sahaja yang mampu mambantu kita untuk mengatasi masalah kita
n pada masa yang sama sentiasa mencari kawan yang ada
sebab selain family dan orang yg tersayang

KAWAN adalah salah seorang YANG setia MENEMANI kita

dan yang UTAMA adalah TUHAN

maybe its true aku ni bukan alim sangat dan aku bukan nya trip alim sangat
tetapi aku tidak bersolat dan melakukan perkara yang dilarang tidak bermakna aku tidak belajar daripada kesilapan
orang yang selalu melakukan silap lagi banyak pengalaman nya berbanding orang yang selalu melakukankukan perkara betul
sebab perkara baik dan buruk tiada siapa yang tahu jika belum pernah di lalui nya
dush

semua masalah yang kita lalui sebenarnya adalah ujian tuhan semata mata
dengan doa dan harapan semoga aku dibukan kan pintu hati tuk selalu bersama pencipta ku iaitu allah s.w.t
amin

STPM
AKU BUNUH KAU ESOK 




dengan doa dan harapan semoga aku sentiasa bersabar dan juga orang2 yang ku kenali sentiasa bersabar agar mampu senyum dan gembira sentiasa walaupun ada masalah sentiasa

AMIN


No comments:

Post a Comment