Sunday, January 20, 2013

Terus GAGAL sehingga BERJAYA

Yuhu
auchak
auchak
auchak
Jeng jeng jeng

ASSALAMUALAIKUM

Entri ni hari ku tujukan buat diri ku sendiri, dan juga teman2 ku yang senasib dengan ku
"terus gagal sehingga berjaya"

JANGAN pernah takut dengan kegagalan, kerana Manusia tiada yang sempurna dan tidak akan lari daripada kesilapan.
Gagal dan terus gagal itu adalah perkara yang biasa, Gagal dalam percintaan? gagal dalam pelajaran? gagal dalam segala benda?

selagi belum MATI, masih ada peluang untuk berjaya dan masih ada harapan untuk berusaha

aku sendiri selalu mengalami kegagalan
dan GAGAL adalah sahabat ku

SETIAP MANUSIA mempunyai REZEKI sendiri
dan mempunyai kelebihan sendiri
jadi jangan pernah takut untuk gagal dan jangan pernah menyerah kalah selagi masih Hidup

REZEKI sentiasa ada, tidak kira jua apa keadaan , Allah s.w.t tetap membantu jika kita meminta
dan yang pasti, Allah tidak menguji umatnya diluar kemampuan.
so tidak kira apa jua keadaan pasti BOLEH

orang selalu cakap,, jangan Lupa berdoa dengan Tuhan,bersabar dan teruskan usaha.
Hidup kita umpama RODA, jika kita berada di bawah, bermakna kita kena terus  memutarkan roda agar kita boleh naik ke atas, kerana begitu la sistem RODA. 
roda x kan berputar tanpa di putarkan 

Bapa & mama aku bukan nya jenis yang suka membagi apa yg aku mahu, sebab dorang selalu suru aku berdiri atas kaki sendiri tidak kira apa yang aku mahu, itu yang membuatkan aku lebih respect dengan parents aku
Kalau la aku ada rezeki ( ADA DUIT banyak)
aku MESTI SAMBUNG belajar tidak kira di Kolej swasta atau pun kerajaan, sebab aku masih ada NIAT mau BELAJAR.. cuma di sebabkan KERJA angin-angin aku ni yang membuat kan aku terpaksa belajar di Luar kertas dan luar bilik Kuliah..
ahakx. memang nyata aku seorang budak yang bodoh dan selalu GAGAL,tapi itu tidak bermakna aku DI PINGGIRkan daripada ILMU PENDIDIKAN.
ilmu dunia lebih banyak daripada ilmu atas kertas, dan yang menampakkan lagi ada sebilangan ilmu di kertas digunakan dalam kehidupan, itulah nama nya SAINS atau boleh di anggap sebagai MAGIC oleh sesetangah ahli sains
dan yang utama
AKU BUKA BISNES sendiri, sebab aku sudah belajar selok belok berniaga sikit.. ( kan kerja angin2, so tahu laaa.. hahahaha)

DENGAN DOA DAN HARAPAN.. AMIN!
hehehehe


No comments:

Post a Comment