Wednesday, May 1, 2013

Tidur dan kenapa aku susah tidur???

Yuhu
auchak
auchak
auchak
jeng jeng jeng
assalamualaikum

hehem hehem hehem

MASALAH TIDUR
tadi ada kawan tanya, kenapa aku LAMBAT tidur.. adakah itu HOBI aku??
( Biarlah aku menjawab di sini ja pertanyaan kau) 
sebenarnya TIDAK

aku sendiri pun tidak juga mau begini, tapi beginilah jadinya.. hohoho.. serius. ini masalah besar bagi aku, sebab tidak dapat tidur.. antara di sebab kan beberapa punca.. antara punca berikut ialah

Pertama

aku berasa RESAH dan RISAU kalau memejamkan mata

kedua

orang kalau kenyang mesti MENGANTUK ( bestNya) 
tapi aku kalau KENYANG MAKIN AKTIF dan x dapat tidur

ketiga

dua tahun lebih yg dahuLu aku sebenarnya Budak yg TIDUR AWAL. maklumlah.. awek selalu buat kerja pemantauan.. lagi pun gara2 dia kuat membebel ( OTP) yg membuatkan aku tertidur.. kira di dodoikan la tu. lagi-lagi kalau bernasib siap dia nyanyiKan lagi.. hahaha.. bertuah Punya Boyfriend.. hahah

ke empat

aku  kalau tidur tidak boleh dalam keadaan yang senyap,sebab kalau senyap ja memang fikiran aku tertumpu kepada perkara yang bukan-bukan.. isk3.. menyedihkan.. 

keLima

Bila aku pejam mata, memang kena tunggu sejam atau dua jam untuk aku betul-betul tidur... so terpaksa la baring awal-awal sebelum waktu tidur yg ditetapkan..

ke enam

aku selalu ingat perkara yang lalu terjadi kepada ku. lagi-lagi segala memori yang lama dan bahagia...maybe itu penyebab fikiran aku terus jauh nun di sana.

ke tujuh

selepas azan subuh ja.. aku terus baring atau pun tidur.. sebab itulah waktu yg paling cepat jangka masa aku tidur.. 

Hurmmm
teringin juga aku mahu tidur awal sebenarnya.. namun aku sudah mencuba, dan masih lagi berusaha untuk tidur awal.insha allah

aku sendiri pun tidak tahu apalah mau jadi dengan aku ni.. andainya ini tanda-tanda aku untuk Balik.mungkin sudah tiba masa Nya untuk aku minta maaf dengan semua orang yg pernah aku sakiti.. tapi kalau ini sejenis penyakit.. aku bermohon agar aku di berikan jalan penyelesaian.. 

amin
dengan doa dan harapan

No comments:

Post a Comment