Tuesday, March 11, 2014

"GA Jejaka Sombong : 5 Tanda Patut Tinggalkan Je perempuan Tu "

Assalamualaikum
dush

5 Tanda Patut Tinggalkan Je Perempuan Tu

Gambar dari Jejaka Sombong Blogspot 

Aku setuju juga dengan Kawan Blogger aku si SW ni, sebab kekadang dalam bab percintaan ni kesilapan bukan juga berpunca daripada lelaki secara 100%. Sebab dalam dunia percintaan ni, sebilangan ada memegang watak yang Negative. Mungkin ada juga di kenali sebagai " PLAYER" ( dengan Izin ) . 

5 Tanda 

1.    Kaki Clubing :  Semua lelaki di dunia mempunyai Niat untuk menjadikan seorang wanita yang di sayangi adalah orang yang boleh menjaga diri dan juga seorang wanita yang di pandang tinggi atas sebab sifatnya,Jika di peristerikan seorang wanita yang suka pergi ke kelab malam dan kaki arak, maka hilangLah pandangan positive orang sekeliling terhadap wanita itu, dan juga akan di cerminkan wanita yang tidak baik.Maka tidak layak untuk di jadikan seorang isteri bagi Lelaki yang inginkan seorang LION KING ( Penjaga Hal ehwal sosiaL seorang lelaki) hahahaha

2.    Suka mengkritik Bf di Khalayak ramai : Seorang wanita yang suka mengkritik mungkin di lihat nampak baik, namun jika terlalu mengkritik boleh mengoreskan perasaan dan akan memyebabkan pandangan orang terhadap lelaki yang di anggap kekasih adalah seorang Budak yang " DENGAR CAKAP GF" dan itu adalah sesuatu yang tidak baik.Jika ingin mengkritik , biarlah kena dengan tempatnya.

3.    Suka membuka keburukan BF : Sebagai seorang kekasih, sepatutnya lebih menjaga rahsia masing-masing, kerana rahsia yang di simpan juga adalah satu amanah.Tetapi jika seorang wanita yang suka membuka keburukan kekasihNya,maka amanah itu tidak di jaga dengan betuL.Bayangkan jika Bf nya SUKA PAKAI BOXER PINK,lalu di cerikan kepada orang lain.Maka Bf nya pun berpotensi untuk menjadi Bahan jenaka orang lain,sedangkan perkara itu cuma kekasihNya yang mengetahui. 

4.    Kuat Merajuk : Wanita yang kuat merajuk memang nampak SWEET,tetapi jika menjadi kebiasaan,maka sifat manja pun timbuL dan tanpa disedari ianya akan menjadi kebiasaan di dalam diri seorang wanita.Bayangkan jika wanita itu memninta kepada Bfnya untuk mengajaknya tengok wayang,sedangkan Bf nya sedang melakukan kerja yang penting,lalu merajuklah Gf nya.Bukankah itu perkara yang menyusahkan dan juga pentingkan diri sendiri?? .

5         Mempermainkan perasaan seorang lelaki : Siapa cakap cuma lelaki yang berani buat perkara begini?? Perempuan pun ada juga,mungkin disebabkan sejarah lalu maka perempuan itu pun bertekad untuk membalas dendam kepada semua lelaki di dunia. Yang lebih menyakitkan,apabila hati sudah lebih sayang,tetapi apabila cinta sudah berputik daun nya tetiba gugur tanpa mengikut Musim. 



Inilah 5 tanda patut  tinggalkan je perempuan tu mengikut pandangan dan juga ciri seorang perempuan itu.
\

4 comments:

  1. Lion King ke Lion Queen bro? Haha.....
    Terima kasih sebab join GA! Good luck :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dua2 pun boleh jadi.. hahaha... sama2 bro.. bukan selalu join GA ni.. tu la mencuba cubi jugak .. hhehe

      Delete
  2. "tetapi apabila cinta sudah berputik duan nya tetiba gugur tanpa mengikut Musim"
    baru nak berputik, dah gugur..kesian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian kan... hati sudah mulai sayang tetiba berubah ke perasaan benci pulak.. hehehe

      Delete